جزوه تشخیص بیماری ها از روی زبان

دسته بندي : علوم پزشکی » طب سنتی
توضیحات:
جزوه آموزشی تشخیص بیماری ها از روی زبان (زبان شناسی)، در قالب فایل pdf در 38 صفحه، بصورت تایپ شده، همراه با تصاویر.

با مطالعه این جزوه می توانید از روی زبان پی به بیماریهای نهان در بدن ببرید.

بخشی از متن فایل:
این جزوه که اکنون در دست شماست حاصل تجربیات و مشاهدات و مطالعه اینجانب میباشد. لطفا پس از مطالعه ی کامل سعی کنید در قالب مشاهدات عینی زیاد و تجربه ی عملی، دانش تجربی خود را در این زمینه بالا ببرید. آنچه که اکنون در اختیار شماست فقط راهنمایی در زمینه ی تشخیص هر چه بهتره عارضه ها از روی زبان میباشد.
من چارتهای مختلفی را بررسی کردم و چکیده ای از آنچه که به آن پی بردم را در اختیار شما قرار میدهم. امیدوارم راه گشای مسیرتان باشد.

معاینه زبان
نور کافی برای معاینه قابل اطمینان ضروری است بهترین نور ممکن، نور طبیعی خورشید هست. نور مصنوعی هیچ گاه مناسب و کافی نیست برای معاینه زبان تا جایی ممکنه است بهتره است به یک پنجره نزدیک باشیم . اگر مجبور به معاینه زبان در نور مصنوعی انجام دهیم نور المپ رشته ای به نور المپ مهتابی ترجیح دارد. نور شدید بهتر از نور ضعیف است اگر با نور مهتابی استفاده کنید نور آن باید با طیف کامل باشد المپ هالوژن با رشته تنگستن ایده آل است.
برای معاینه از بیمار بخواهید زبان را بدون فشار زیاد بیرون آورد زیرا با فشار زیاد به زبان باعث تغییر شکل و قرمز شدن بیشتر آن میشود و زمان بیرون نگه داشتن آن بیشتر از    51 الی  02 ثانیه نشود.
در هنگام تشخیص زبان دقت کنید اگر چه تشخیص اکثرا درست و قطعی است در مواردی چون سایه های بنفش مانند بنفش کمرنگ/ بنفش مایل به آبی و بنفش مایل به قرمز اتفاق میافتد . رنگ آّبی زبان در بیشتر موارد به صورت روشن نیست (بجز چند موارد خاص) بلکه به صورت سایه ابی نمایان میشود.

دسته بندی: علوم پزشکی » طب سنتی

تعداد مشاهده: 38715 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:3,447 کیلوبایت

 قیمت: 130,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf